Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию, спорту и туризму Столбцовского райисполкома
Государственное учреждение образования
"Горковская средняя школа" Столбцовского района
План мерапрыемстваў
у рамках праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”
у дзяржаўнай установе адукацыі
“Горкаўская сярэдняя школа”
ў 2023/2024 навучальным годзе
Актуальнай формай арганізацыі работы з бацькамі ў 2023/2024 навучальным годзе ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі застаецца праект “Бацькоўскі ўніверсітэт”.
Школа з’яўляецца важнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям’я ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Супрацоўніцтва сям’і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дасць магчымасць ім лепш даведацца пра дзіця, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцей дзіцяці, сфарміраваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.
Мэта: аказанне дапамогі бацькам у арганізацыі самаадукацыі, выпрацоўка ўменняў і навыкаў па выхаванні дзяцей
Задачы:
- устанавіць пастаянную сувязь з бацькамі, узаемаразуменне і ўзгодненае ўзаемадзеянне школы і сям'і;
- папярэдзіць бацькоў ад найбольш распаўсюджаных памылак у выхаванні дзяцей;
- абагуліць і распаўсюдзіць станоўчы вопыт сямейнага выхавання;
- павысіць прававую культуру бацькоў навучэнцаў
Напрамкі работы “Бацькоўскага ўніверсітэта”:
* фарміраванне педагагічных ведаў і культуры бацькоў;
* папярэджанне і прафілактыка парушэнняў і злачынстваў сярод непаўналетніх;
* прапаганда здаровага ладу жыцця;
* прававая адукацыя бацькоў;
* уцягванне бацькоў і грамадскасці ў адукацыйны працэс.
Формы работы:
Перыядычнасць працы “Бацькоўскага ўніверсітэта”
План мерапрыемстваў
у рамках праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”
І ступень “Маё дзіця – малодшы школьнік”
для бацькоў навучэнцаў І - IV класаў
№ п/п |
Тэма заняткаў |
Дата правядзення |
Форма правядзення |
Адказны |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1 клас |
|
|
|
1.1. |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1 класе |
верасень |
Семінар- практыкум |
Класны кіраўнік Цвік А.У.. |
1.2. |
Тэма 2. Выхаванне культуры бяспекі жыццядзейнасці і здаровага ладу жыцця |
лістапад |
Адкрытая размова |
Класны кіраўнік Цвік А.У. |
1.3. |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці |
студзень |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Цвік А.У. |
1.4. |
Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка |
красавік |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Цвік А.У. |
2. |
2 клас |
|
|
|
2.1. |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы вучыцца дзіцяці |
кастрычнік |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Мамчыц А.І. |
2.2. |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця |
снежань |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Мамчыц А.І. |
2.3. |
Тэма 3. Уплыў сям’і на эмацыянальны стан дзіцяці |
сакавік |
Псіхалагічны трэнінг |
Класны кіраўнік Мамчыц А.І. |
2.4. |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і |
май |
круглы стол |
Класны кіраўнік Мачыц А.І. |
3. |
3 клас |
|
|
|
3.1. |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці |
1 чвэрць |
размова |
Класны кіраўнік Кураленя А.Ю. |
3.2. |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў |
2 чвэрць |
лекцыя |
Класны кіраўнік Кураленя А.Ю. |
3.3. |
Тэма 3. Здаровая сям’я – здаровая дзіця |
3 чвэрць |
практыкум |
Класны кіраўнік Кураленя А.Ю. |
3.4. |
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і – стан поспеху вучня |
4 чвэрць |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Кураленя А.Ю. |
4. |
4 клас |
|
|
|
4.1. |
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў 4 класаў |
верасень |
Лекцыя |
Класны кіраўнік Кухарчык С.У.. |
4.2. |
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць сярод людзей |
снежань |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Кухарчык С.У.. |
4.3. |
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар |
люты |
дыскусія |
Класны кіраўнік Кухарчык С.У.. |
4.4. |
Тэма 4. Кніга ў жыцці школьніка |
май |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Кухарчык С.У. |
свернуть
II ступень – “Маё дзіця – падлетак”
для бацькоў вучняў V-IX класаў
№ п\п |
Тэма заняткаў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
5 клас |
|
|
|
1.1. |
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве |
верасень |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Шабаліна Н.Г. |
1.2. |
Тэма 2. Дзіця сярод равеснікаў |
лістапад |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Шабаліна Н.Г. |
1.3. |
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла |
люты |
Абмен думкамі |
Класны кіраўнік Шабаліна Н.Г. |
1.4. |
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям’і |
май |
Дыялогавая пляцоўка |
Класны кіраўнік Шабаліна Н.Г. |
2. |
6 клас |
|
|
|
2.1. |
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікра-асяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і |
кастрычнік |
Шчырая размова |
Класны кіраўнік Федарынчык А.С.. |
2.2. |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў |
снежань |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Федарынчык А.С. |
2.3. |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт |
красавік |
Абмен думкамі |
Класны кіраўнік Федарынчык А.С. |
2.4. |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку дзяцей |
май |
Дыялогавая пляцоўка |
Класны кіраўнік Федарынчык А.С. |
3. |
7 клас |
|
|
|
3.1. |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці семікласнікаў |
верасень |
гутарка |
Класны кіраўнік Уставіч Ю.А. |
3.2. |
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў |
лістапад |
круглы стол |
Класны кіраўнік Уставіч Ю.А. |
3.3. |
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту |
люты |
дыскусія |
Класны кіраўнік Уставіч Ю.А. |
3.4. |
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў |
красавік |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Уставіч Ю.А. |
4. |
8 клас |
|
|
|
4.1. |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў |
кастрычнік |
лекцыя |
Класны кіраўнік Мяжынскі А.Г. |
4.2. |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту |
снежань |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Мяжынскі А.Г., інспектар ІСН |
4.3. |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд |
сакавік |
вебінар |
Класны кіраўнік Мяжынскі А.Г. |
4.4. |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях |
май |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Мяжынскі А.Г. |
5. |
9 клас |
|
|
|
5.1. |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка |
верасень |
лекцыя |
Класны кіраўнік Васілеўскі С.Ф. |
5.2. |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы |
лістапад |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Васілеўскі С.Ф. |
5.3. |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць |
люты |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Васілеўскі С.Ф. |
5.4. |
Тэма 4.Прафесійная арыентацыя дзявяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? |
красавік |
канферэнцыя |
Класны кіраўнік Васілеўскі С.Ф. |
свернуть
III ступень – “Маё дзіця – старшакласнік”
для бацькоў вучняў X-ХІ класаў
№ п\п |
Тэма заняткаў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
11 клас |
|
|
|
|
1.1. |
Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесіянальным самавызначэнні? |
верасень |
лекцыя |
Класны кіраўнік Душкевіч Я.Э. |
1.2. |
Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей? |
лістапад |
дыскусія |
Класны кіраўнік Душкевіч Я.Э. |
1.3. |
Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця |
студзень |
гутарка |
Класны кіраўнік Душкевіч Я.Э. |
1.4. |
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці у перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў? |
красавік |
Псіхалагічны трэнінг |
Класны кіраўнік Душкевіч Я.Э. |
свернуть
Материалы для проведения в X–XI классах учреждений общего среднего образования родительского собрания по теме «Профилактика наркомании. Болезнь замороженных чувств»
Материалы для организации и проведения в учреждениях образования единого классного (кураторского) часа, родительского собрания по теме профилактики вовлечения подростков в распространение наркотических средств «Сделай правильный выбор!»
Методические рекомендации
Учебно-методическая литература